Princess yang Ke 3...

Assalamualaikum...

 hai hai hai semua.... entry kali nie aku nak share ngn blogger sume.... my new princess... ok jom story...

pada jam 7.30pagi, 08.02.2015 bergegas aku bangun ke dapur nak bancuh susu kakak raynia... bangun2 je, meleleh air ketuban aku keluar... puhhh.. terus aku berlari ke toilet...lepas bersiap semua, aku mintak abah hantar aku pegi hospital... lepas je keluar air ketuban.. terus contraction datang menyerang.. actually xberapa kuat la.. masih mampu berjalan n bertahan... pukul 9.00 abah aku antar g labor room hospital sultan abdul halim... lepas check in kat PAC ..buat CTG.. dan doctor pun dah check laluan... doc ckp 5cm.. puhh berdebar2 dada ku.. wahhh cepatnye 5cm.. tapi tak rasa kuat pn contraction.. terus nurse prepare dokumen aku.. aku pun dah bertukar baju pink... terus ditolak aku ke labor room.. masuk labor room pukul 10.00pagi.. aku pun dah baring.. mintak kat nurse nak sedut gas... makin lama makin kuat contraction... sambil2 tu aku dengar doc ckp kat nurse lepas belek CTG graph tu.. huuu kuatnye contraction dia... tapi aku masih mampu bertahan.. pengalaman kedua2 anakku yg lalu dah byk membantu aku.. aku dah pandai bernafas... teknik pernafasan yg mengurangkan kesakitan.. sambil sedut gas... tiba masa aku nak meneran.. doc ckp ok.. awk dh ada experience.. so bole teran dah... 1..2..3 push... 3x push akhirnya keluar jugak puteri yang ditunggu selama 9 bulan.... tepat jam 11.01am... alhamdulillah...aku dah selamat melahirkan anak ku yang ketiga seberat 2.42kg... kali ni kecil sikit berbanding abangnya 2.55kg and kakak raynia 2.8kg.. sbb aku control makan...hihihi senang nak push...

nama puteri aku yang ketiga.. NUR RAYSHA ADRIANA BT MOHD YUSRI







No comments: